Despre Malta, pe scurt

Mult așteptatul concediu în Malta s-a scurs ca nisipul printre degete, nici nu am simțit când au trecut cele 7 zile (15 – 22 mai). N-am plecat cu gând să stăm la soare, ci să vedem cât mai mult din frumusețile ilustrate pe internet, dar am reușit să strecurăm și 2 zile de plajă. Speram să nu mă dezamăgească și n-a făcut-o. Ape cristaline, stânci sculptate de vânt și ape, orașe și fortărețe medievale, balcoane colorate, cam așa s-ar descrie în doar câteva cuvinte țărișoara asta doldora de obiective de vizitat. Am avut zile pline cu plecat la ora 9:30 – 10:00 și întoarcere seara după ora 19:00.

Până reușesc să pun pe ,,hârtie” fiecare loc vizitat, am pregătit un intro.

• Se circulă pe parte stângă, a fost tare ciudat la început, eram pentru prima dată într-o țară unde se circulă pe această parte.
  • Se află pe un alt fus orar, cu o oră în urmă față de România
  • Malta nu prea are plaje, dar golfurile unde acestea s-au format sunt de-a dreptul pitorești, nisip portocaliu și cele mai cristaline ape.
  • Cel mai înalt punct din Malta are 253 m.
  • Tot ce e mai frumos în Malta e blue – Blue Lagoon, Blue Grotto, Blue Hole.
  • Transportul în comun poate fi dușmanul nr.1 al persoanelor care vor să se plimbe toată ziua, mult timp îl vor petrece așteptând autobuzul.
  • Are 2 limbi oficiale: malteza și engleza.
  • Arhitectura este un mix între cea mediteraneană și cea arabă.
  • Malta a fost servit ca platou de filmare pentru multe filme celebre: Gladiatorul, Troy, Game of Thrones, Popeye Marinarul, Swept Away, Contele de Monte Cristo.
  • Cardurile cu călătorii nelimitate sunt utile doar dacă stai mai multe zile, noi am stat 7 nopți și a fost varianta cea mai bună.
  • Calcarul este materia primă pentru construcția clădirilor.
  • Prizele au trei pini, dar n-a fost o problemă, am putut lua de la recepție contra unui depozit de 5 euro de adaptor, bani pe care i-am recuperat la check out.
  • Este țara fără păduri și fără râuri.
  • Berea Cisk e bună, băutura Kinnie are gust rău, ambele băuturi locale, iar apa e dulceagă.

Pe larg despre ce am vizitat în cele 7 zile în episoadele următoare. Stai pe aproape!