Kaleici, Antalya cea veche

La început de mai am fost într-un infotrip în Antalya organizat de Paralela 45 pentru a vizita hoteluri ale rivierei turcești. În programul info-ului s-a strecurat și o zi liberă (mulțumiri organizatorului) în care s-a decis vizitarea orașului Antalya. Antalya nu înseamnă numai resorturi de 5 stele, ultra all inclusive, leneveală și plajă, înseamnă și istorie. Ca să vă demonstrez, mergem în Kaleici, centrul vechi al Antalyei.

Mașina ne-a lăsat într-o parcare aproape de centru, iar de aici am plecat să vedem portul de la înălțime. Promitea multe.

Portul Antalya

Ne continuăm traseul pe o stradă, nici nu m-am străduit să-i rețin numele (învăț greu și uit repede :D) și dăm peste primul semn că ne apropiem de centrul istoric, Turnul cu Ceas.

Turnul cu Ceas

Acesta este a fost construit în anul 1244 și este singurul care a supraviețuit până în zilele noastre dintre cele circa 80 de asfel de turnuri. Strada aceasta este o combinație de vechi și nou, cu urme istorice, negustori ambulanți, calești trase de cai și linie de tramvai. Aproape îmi place, dar vreau mai mult.

antalya
Ceva nou, ceva vechi, ceva albastru

Intrăm pe un bulevard simpatic cu magazine și baruri cochete, iar pe la jumătatea lui, pe partea dreaptă, ne întâmpină Poarta lui Adrian. Așa mai vii de acasă!

Poarta lui Adrian
antalya

Este un arc de triumf construit în anul 130 î.Hr. în onoarea lui Adrian care a vizitat Antalya în acel an. Trecut de această poartă, totul se schimbă, parcă nici nu mai ești în Turcia, îți mai aduce aminte câte un negustor mai insistent. Centrul îmi amintește de orășelele medievale din Italia. Zona este pietonală, foarte curată, străzi înguste mărginite de magazine și mici terase. Exact asta voiam! Clădirile au fost restaurate, unele transformate în magazine, altele în hoteluri mici. Este un amalgam de clădiri cu trăsături specifice celor două civilizații: romane și otomane.

Faimoasele covoare orientale nu puteau lipsi din peisaj.

Prin centru…

antalya

Ajungând spre mare, pe faleza înaltă a orașului, am dat peste acest turn, Turnul Hidirlik. Acest turn masiv, dreptunghiular în partea de jos, cilindric în partea de sus, a fost construit în secolul II d.Hr. și are o înălțime de circa 14 m. A fost folosit ca far sau fortificație sau amândouă.

Turnul Hidirlik

La câțiva pași de acest turn am savurat un Efes servit corespunzător, cum ar spune cunoscătorii, în halbă rece ca gheața, la terasa Castle Cafe & Bistro, situată pe malul stâncos al mării.

După ce ne-am energizat, am luat iarăși la pas frumoasele străduțe.

Minaretul Kesik

Minaretul Kesik, ridicat în secolul II d.Hr., a fost construit ca templu roman apoi transformat în funcție de religia noilor conducători: biserică bizantină, moschee.

Turnul cu Ceas și Turnul Moscheei Tekeli Mehmet Pasa

Am fost și în bazar, nu vreau să vorbesc despre asta și să-mi stric feng shui-ul.