Malta, ziua 1: Sosire, Acvariul Național și odihnă

Marți, 15 mai, ora locală 8:00, începea concediul nostru mult așteptat în Malta. Am visat la vreme frumoasă, iar informațiile de pe internet arătau ceea ce voiam, cu exceptia unor zile mai noroase. E bine și așa, în zilele mai urâte mergem să vizităm, totul era planificat. Știam ce avem de vizitat, nu și ordinea, am lăsat vremea să decidă.

Transferul privat ne-a preluat cu un pic de întârziere, așa că am profitat de timpul până la sosirea mașinii pentru a ne cumpăra carduri pentru transportul public. Am optat pentru varianta de 21 euro (explore unlimited travel) cu călătorii nelimitate 7 zile, valabil și pe insula Gozo.

A venit și șoferul întârziat din cauza traficului, iar în jur de ora 9:00 eram la hotel. Până acolo aveam să descoperim mersul pe partea stângă, maltezii sunt pe invers în acest sens. Am crezut că vom fi striviți de mai multe ori, iar mersul pe partea stângă a fost doar un motiv. Șoferul avea un stil de condus mai dezordonat, voia să schimbe, se răzgândea la jumătatea comenzii, frâna brusc, etc.

Am stat în stațiunea Qawra (Aura se citește), la hotel Soreda pe care îl recomand cu drag. Am primit un apartament cu 2 dormitoare, 2 băi , balcon și living.

Știam că check in-ul se face după ora 14:00, am lăsat bagajele și am plecat să explorăm. Dar numai chef de explorat nu aveam noi după ce noaptea dinainte nu am dormit deloc, deoarece la ora 1:00 am avut tranferul din Focșani la aeroport, dar altă variantă nu aveam. Am luat un mic dejun englezesc cu ouă ochiuri, șuncă, cârnați, ciuperci, roșii și fasole, alături de o bere malteză (pe undeva în lumea asta trebuia să fie ora prânzului). Buuun, acum ce? Parcă am vrea la Valetta, dar corpul nostru nu era de acord cu noi, așa că am rămas prin zonă. Am intrat în câteva magazine cu suveniruri, ne-am plimbat pe faleză și apoi la Acvariul Național care se află în această stațiune. Biletul costă 13,90 euro, cam multișor am zis, dar oricum am intrat. Acvariul se află într-o clădire care are în structura sa și lemn, aveam să ne dăm seama mai târziu că era o raritate în Malta. La intrare, în stânga, se află un restaurant, iar în dreapta, magazinul de suveniruri. În față e intrarea. E micuț, are câteva acvarii care adăpostesc specii de viețuitoare acvatice din apele Mediteranei din zona Maltei, din Oceanul Pacific și Indian, și o zonă destinată reptilelor. Cel mai mult mi-a plăcut tunelul pe sub apă prin care vedeam rechini de mici dimensiuni și pisici de mare care se plimbau pe deasupra capului nostru.

Mai puțin de o oră am petrecut aici, ne-am mai plimbat puțin și am luat-o spre hotel, se apropia ora. Tot mai devreme am ajuns, spre fericirea noastră camera era gata. N-are rost să vă mai spun că ne-am băgat la somn și ne-am trezit tocmai pe la 18:00. A urmat cina și câteva beri mai târziu, somn din nou.

A fost destul de leneșă prima zi, nu așa mi-o imaginam. Mă vedeam plimbându-mă pe străduțele înguste ale Valettei,  flancate de clădiri cu balcoane colorate sau bătând simbolic la ușile din Mdina, poate ambele cu ceva noroc. Le-am făcut pe amândouă, dar în zile diferite. Se pare că nu mai suntem așa tineri. 😀