Excursii opționale în Tunisia

După numai 2 ani (aproape) de la rezervare și 2 reprogramări, am ajuns în Tunisia. Cred că a fost cea mai așteptată vacanță și parcă nu mi-a venit să cred că se întâmplă până nu am aterizat. Da, chiar se întâmplă!
Condiții de intrare în Tunisia:
1. test PCR negativ, în limba engleză, obligatoriu cu cod QR, efectuat cu maxim 72 ore înainte de îmbarcare. Testul PCR negativ este obligatoriu pentru toate persoanele, inclusiv cele vaccinate. Doar copiii sub 12 ani sunt exceptați de la această regulă.
2. declarația de sănătate și formularul de angajament disponibile pe site-ul https://app.e7mi.tn/travelers/add,  completate, apoi tipărite și semnate. Obligatorii, inclusiv pentru copiii de orice vârstă.
Acestea sunt condițiile de intrare în Tunisia pentru grupurile organizate prin agenții de turism. Din ce am înțeles, dacă este călătorie individuală, se întră în carantină 10 zile, indiferent dacă se prezintă test PCR negativ sau vaccin.
În momentul întoarcerii în România, Tunisia era pe lista galbenă, asta ar fi însemnat carantină la domiciliu timp de 14 zile, dar noi fiind toți vaccinați nu ni s-a aplicat această regulă.
Am fost cazați la un resort de 5 stele în apropiere de Port El Kantaoui, Sousse, dar știam de la început că nu aveam să stăm doar la hotel, nu suntem noi așa. Cred că nici nu ar fi fost completă vacanța noastră fără excursiile opționale.
Am ales să mergem cu partenerii din Tunisia ai agenției prin care am plecat, m-am gândit că sunt restricții locale, iar printr-o agenție de turism totul ar fi fost mai ușor.
  • Excursie în Sahara, 2 zile
Prima excursie opțională făcută în Tunisia a fost cea în Sahara, de două zile. Prețul a fost de 95 euro de persoană și am avut inclus transportul, două prânzuri (fără băuturi), o cină (fără băuturi), cazare cu mic dejun, ghid în limba română și intrările la obiectivele turistice. Am mai plătit în plus pentru plimbarea cu ATV-urile – 25 euro pentru 2 persoane și jeep safari – 20 euro de persoană.

Am început cu un traseu de circa 420 km din Sousse până în Douz, numit și Poarta Saharei, unde am avut cazare. După circa 90 km de la plecare facem prima oprire și prima vizită, Amfiteatrul din El Jem, Colosseumul Tunisiei, al treilea că mărime din Imperiul Român, după Colosseumul din Roma și cel din Verona. Apoi am mai citit câteva articole și există informații diferite față de locul doi: ba cel din Pompei, ba cel din Santa Maria Capua Vetere.

excursii optionale tunisia

Amfiteatrul din El Jem a fost construit în anul 230 d.Hr. cu o capacitate de 35.000 de spectatori. Este foarte bine conservat deși a fost folosit că sursă de piatră pentru alte construcții și a fost bombardat în timpul războaielor. Ne-am plimbat pe arena unde aveau loc luptele, am urcat până sus, prin pasajele de acces și am putut coborî și în subteran unde se aflau cuștile și încăperile în care erau ținute animalele și luptătorii. Din anul 1979 se află în Patrimoniul UNESCO. În fața amfiteatrului se afla un localnic cu o cămilă și ne-a invitat să ne fotografiem cu ea contra sumei de 1 dinar. Ceea ce am și făcut. 😀 Good price!

De aici am continuat către zona Matmata unde urma să vizităm o casă a troglodiților. Dar până la ea, am luat prânzul într-o astfel de casă transformată în hotel de 1 stea. Pe drum ne-am oprit la un punct de belvedere, iar acolo ne-au ,,tăbărât”, la propriu, persoane care aveau niște păsări răpitoare și insistau să ne pozăm cu ele. La un moment dat, una dintre persoanele din grup avea și în cap o pasăre. Ne-au convins, erau tare simpatice, și am dat tot câte 1 dinar/pasăre. Ghidul ne avertizase că dacă cer mai mult să refuzăm vehement.

După prânz am vizitat o casă a troglodiților, adică locuință săpată în pământ și locuită de berberi.

excursii optionale tunisia

Casa pe care am vizitat-o era destul de mare față de celelalte care se vedeau mai departe de șosea și foarte curată, pregătită să primească turiști. După ce am trecut prin holul de acces, am ajuns într-o curte interioară, iar de acolo se putea intra în celelalte încăperi: dormitor, camera de socializare, să-i zicem așa, bucătăria. Ni s-a făcut și o demonstrație ad-hoc despre cum este făcută făină. Ne-am îmbrăcat în haine tradiționale și am putut gusta pâine cu ulei de măsline și miere de albine.

Vizita este gratuită, dar este recomandat ca fiecare să lase câte ceva. Acești oameni din așa ceva trăiesc.

După amiază am ajuns în Douz unde am fost cazați la un hotel de 4 stele, modest.

Aproape de apus am făcut o plimbare cu ATV-urile prin deșert și am încheiat ziua la piscină.

A fost o zi plină prin care am trecut prin diferite forme de relief și am văzut cum trăiesc locuitorii din aceste zone.

Ziua a doua a excursiei în Sahara am început-o foarte devreme, 3:30 ne-am trezit, la 4:30 am plecat de la hotel pentru a prinde răsăritul la cel mai mare lac sărat din Tunisia, Chott El Djerid. Era secat aproape în totalitate, doar câte o băltuță mică, mică, ici – colo.

excursii optionale tunisia

Am continuat apoi către Chebika pentru a vedea oaza montană și sătucul cu case din piatră cu același nume. Oaza este foarte interesantă, câteva pâlcuri de palmieri și un firicel de apă care are și o cascadă și-au găsit culcuș între stâncile aride ale Munților Atlas.

Un ghid local tare simpatic ne-a preluat: Familia mea, bine ați venit! Am ajuns la cascadă în câteva minute, apoi la izvoare.

De acolo urma să urcăm niște scări, iar ghidul ne-a recomandat ca ,,puturoșii” să se întoarcă pe unde au venit. Amuzant ghidul, cu câteva cuvinte în limba română a reușit să ne binedispună. Am urcat până sus pentru a vedea peisajul complet cu oaza, întinderea deșertică și drumul către Algeria, țară care se află la doar 30 km de aici.

excursii optionale tunisia

Am trecut prin satul vechi, locul unde au fost filmate scene din Pacientul englez. Satul are o poveste tristă, în anul 1969, în urma unor ploi torențiale care au durat mai multe zile, satul a fost inundat producând victime și daune materiale. După acest eveniment, satul a fost părăsit, iar localnicii s-au mutat mai la vale.

Toată lumea în jeep-uri, urmează partea cea mai fun a zilei. Șoferul ne-a purtat în mare viteză pe drumurile neasfaltate, dar netede ca în palmă. Uite o oază! Și ce insula frumoasă are în mijloc! Stai că a dispărut! Era doar un miraj, o Fata Morgana. Drumul neted a fost înlocuit cu cel de nisip, iar în peisaj intră și dunele. De acum a început cu adevărat distracția, urcările și coborârile dunelor în viteză sau abordarea lor în lateral. A urmat un popas lângă niște stânci franjurate de vânt, iar cei mai sprinteni au ales să urce până sus, inclusiv noi.

Din nou în mașină, iar după vreo două dune mai mari am ajuns pe platoul de filmare al filmului Star Wars (primul parcă). Aici am fost iarăși asaltați de persoane care ne invitau să ne pozăm cu cămile, vulpi de deșert, scorpioni, unul avea chiar o viperă într-un bidon transparent.

Pentru a ne întoarce la autocar am avut alt traseu, pe un drum care părea proaspăt asfaltat. Se pare că la alții se poate, deși întâmpină condiții meteo extreme.

Ultima vizită a zilei este în Kairouan pentru a vedea Marea Moschee. Am văzut-o doar de sus, de pe acoperișul unei clădiri. Noi am ajuns după amiază, iar moscheile se vizitează până în ora 13:00. Clădirea respectivă era un magazin de covoare și suveniruri cu prețuri fixe, dar convenabile.

A fost o excursie complexă și variată, chiar dacă pentru unii poate părea obositoare.

• Cartagina – Sidi Bou Said – Tunis, 1 zi

Plecarea de la hotel a fost la ora 7 dimineața, iar cu ocazia aceasta am avut șansa să văd răsăritul chiar de pe balconul camerei și nu mai trebuia să mă trezesc în altă zi pentru răsărit.

excursii optionale tunisia

Prețul excursiei a fost 47 euro de persoană și am avut inclus transportul, prânz (fără băuturi), intrările la obiectivele turistice și ghid în limba română.

Ne-am început ziua vizitând Cartagina care a fost unul dintre cele mai bogate și puternice orașe ale Antichității, iar astăzi vestigiile istorice se întind pe o suprafață de peste 200 ha. Istoria orașului Cartagina începe în secolul 9 i.Hr., s-a dezvoltat progresiv ajungând să aibă mare importantă economică. În 146 i. Hr. a fost incendiată de romani și a ars aproape în întregime. Începând cu secolul I d. Hr. a început din nou să prospere, iar în 637 d.Hr. a fost distrusă de arabi și nu și-a mai revenit.

Astăzi se mai poate vedea cartierul punic, Marele Templu, necropolele, zona rezidențială și Băile Antonine care sunt în stare foarte bună de conservare în comparative cu celelalte vestigii.

excursii optionale tunisia

Situl arheologic de la Cartagina face parte din Patrimoniul UNESCO din anul 1979.

Următoare oprire, Sidi Bou Said, care este un mix între Santorini și Valletta după balcoanele din lemn colorate. Orășelul este superb, nici nu zici că este pe teritoriul Tunisiei, este curat și după ce treci de piața principală, pe străduțele lăturalnice, atât de liniștit. Acesta ne-a întâmpinat cu căsuțe tradiționale văruite cu alb și albastru (culori obligatorii), cafenele cu parfumuri orientale, uși și balcoane din lemn albastre, străduțe înguste și pietruite și magazine colorate.

Prânzul l-am luat la unul dintre cele mai luxoase restaurante, situat în apropierea unor ruine, și am fost avertizați că și prețurile sunt pe măsură.

În Tunis, capitala țării, am ajuns după prânz. Autocarul ne-a lăsat pe bulevardul Habib Bourguiba și de acolo am mers pe jos către Medina, partea veche a orașului, unde se află și un bazar. Tunisul nu a prezentat interes pentru mine, mult prea aglomerat pentru gustul meu, nu-mi plac insistările vânzătorilor, claxoane, gălăgie.

• Vasul piraților, jumătate de zi

Această excursie nu era plănuită, dar a stârnit interes pentru câteva persoane din grup și am mers cu toții. Prețul a fost de 80 de dinari, aproximativ 20 euro.

excursii optionale tunisia

Am plecat de la hotel la ora 9:30, iar la ora 10:00 trebuia să plecăm din port. Vasul Soltana ne aștepta cu muzică arăbească la bord.

Am mers paralel cu țărmul o perioadă, apoi ne-am oprit să facem baie. Apa era neașteptat de caldă, iar cei mai curajoși au sărit în apă tocmai de sus. Eu am ales să mă cobor pe scară. Am avut o senzație ușoară de frică știind cât de adâncă era apa, dar pentru puțin timp, și m-am bucurat de o bălăceala pe cinste. A urmat prânzul la bordul corabiei, dar am zis pas, am văzut cum se gătește și am preferat să mai înot un pic. Am avut parte chiar și de un spectacol care  a inclus cioburi, săbii băgate în gât, cuie, iar noi am fost aleși să-l ajutăm să-și facă numărul. A fost o experiență frumoasă, în special înotul în mijlocul mării.

Întreg sejurul a fost un șir de experiențe, unele noi, dar toate frumoase. Recomand Tunisia pentru petrecerea vacanțelor, dar obligatoriu cu excursii opționale. Dacă ar fi să aleg una dintre ele, ar fi excursia în Sahara, deși mi-ar părea rău că nu am văzut Sidi Bou Said și Termele Antonine.

7 comentarii Adaugă-l pe al tău
  1. Buna! In ce luna ati fost? Ma intreb daca la sfarsitul lui iunie e prea cald pentru excursii optionale? Si legat de excursia in Sahara, exista si varianta de o zi? Multumesc!

2. Bună! Într-o luna urmează sa mergem și noi în Sousse, ma agit un pic cu imbracatul, citesc păreri diferite cum ca ai voie/n-ai voie în pantaloni scurți, rochii scurte etc. prin oraș (nu vorbesc de locurile religioase bineinteles). În afara de aceste excursii, când v-ați plimbat prin oraș, te-ai îmbrăcat altfel, mai conservator cumva? Mulțumesc!

1. Bună! Am purtat fuste, pantaloni scurți, fără probleme, desigur, în limita bunului simț. Oricum, comparativ cu egiptenii, tunisienii sunt mai deschiși către nou/modern. Vacanță frumoasă vă doresc, distracție maximă! 🙂

3. Salut. Am doua întrebări 😁

Aceste oferte de excursii le-ai achiziționat din Tunisia sau din România înainte de plecare.

Ati putut plati im euro?

Mulțumesc.

1. Bună! Le-am achiziționat în Tunisia, când am ajuns, prin reprezentantul agenției de la care am luat pachetul turistic.
      Am plătit în euro, ei calculează la adevăratul curs, spre deosebire de Egipt unde 1 euro = 1 dolar.