T2 – Haihui prin Fundata

Fundata este situată în Culoarul Rucăr – Bran și este considerată localitatea aflată la cea mai mare altitudine, aproximativ 1300 m. Se mai spune că ar avea cel mai curat aer, lucru dovedit de stația meteo din localitate.

Bucăți din T2 – Haihui prin Fundata am mai făcut, dar nu m-am mulțumit doar cu atât, ci am vrut să-l fac pe tot, cap-coadă. Era februarie, teoretic iarnă, dar temperatura de afară era mai mult de primăvară. Un pic de zăpadă mai era, dar începuse să se topească și să transforme cărările în pâraie temporare.

Traseul începe din fața primăriei din Fundata, dar poate fi abordat de oriunde. Noi l-am început din spatele resortului Cheile Grădiștei Fundata, pe lângă pista de biatlon. Am intrat pe un drum forestier care șerpuiește domol printre case răsfirate.

haihui prin fundata

La un moment dat omulețul roșu, care trebuia să ne fie companion, nu s-a mai văzut, dar am continuat să mergem pe acel drum forestier care ne-a scos în drumul național. Am mers o bucată bună pe acesta până când am ajuns în fața primăriei și am dat de omulețul nostru. Atunci ne-am dat seama că nu trebuia să ajungem în drumul principal, undeva trebuia să facem stânga și am fi mers paralel cu acesta. Atunci a fost prima rătăcire. Vom mai avea până la sfârșitul traseului.

De aici, am mers pe drumul de asfalt care urcă și coboară printre gospodării, unități de cazare și clasicele peisaje cu fânețe îngrijite și adăposturi temporare răzlețe. Peisajul e superb, cu munți din toate părțile: Bucegii, Piatra Craiului și Leaota. În dreptul școlii, am părăsit drumul asfaltat pe o cărare delimitată de garduri și case pe ambele părți. Pe aici am mai pierdut o dată marcajul.

Această cărare ne-a scos din nou în drumul asfaltat, dar l-am părăsit curând spre stânga. Această porțiune este comună cu cea a traseului T3 – Plimbare prin Andole. În ușoară urcare, drumul forestier ne-a scos în zona unei păduri de conifere pe care am traversat-o, iar curând am ajuns la Complexul Cheile Grădiștei Fundata de unde am plecat.

Cei 9 km ai traseului i-am făcut în 2 ore și 30 minute. Făcut vara sau în perioade mai uscate, se lasă cu leneveală la soare și admirat crestele munților.

T2 – Haihui prin Fundata nu este singurul traseu din localitate. Încă două trasee promit peisaje pitorești, T5 – Lacul fără Fund și T7 – la pas prin Giuvala pe care cu siguranță le vom explora cândva. E o promisiune.