Traseu în Ceahlău: Durău – Cascada Duruitoarea

În weekendul 6-7 august 2022 am stabilit două zile în Ceahlău, unde nu mai fusesem de pe timpul facultății, aproximativ 15 ani în urmă. Sâmbătă am făcut traseul la Cascada Duruitoarea, duminică, Vf. Toaca.

Durău – Cascada Duruitoarea – 1 oră și 10 minute

Din Durău încep două trasee către cascadă, cruce roșie prin Poiana Viezuri (1189 m) și cruce albastră pe Piciorul lui Bucur (1000 m). Noi am ales ca variantă de urcare traseul marcat cu cruce roșie. Apropo, pentru accesul în parc se aplică o taxă de 10 lei/adult pe care am achitat-o la Serviciul Public Salvamont Neamț din Durău.

Am început traseul de pe axialul care leagă localitatea Izvorul Muntelui de Durău, drum în stare perfectă, și chiar dacă am ajuns destul de târziu, 12:30, am găsit loc de parcare.

Am început cu o urcare lejeră ca mai apoi să se intensifice și a continuat așa până în Poiana Viezuri când urcușul s-a domolit. Traseul se desfășoară doar prin pădure, fără puncte de belvedere. Pădurea e chiar frumoasă, arbori înalți cu rădăcinile dezgolite care dau de furcă vizitatorilor echipați necorespunzător, din loc în loc bolovani mari, dar unul despicat chiar era deosebit.

cascada duruitoarea

Deși pe panou timpul de parcurgere era de 2 ore și 30 minute, noi am ajuns într-o oră și 10 minute, ritm normal, dar continuu, fără pauze lungi pe traseu. Într-o drumeție, ritmul este dat de cel mai lent din grup, de data asta am fost eu :D, deh, bătrânețea, chiar dacă am avut cu noi și un copil de 14 ani care nu a mai mers niciodată pe munte.

Cascada Duruitoarea este un monument al naturii, situată la altitudinea de 1247 m și are o înălțime de 25 m. Este formată din două praguri, cel superior are 20 m, iar cel inferior, 5 m. În realitate este mai frumoasă decât mi-o imaginam, o minunăție.

Aici am făcut o pauză lungă, circa o oră, am făcut poze, am mâncat, am admirat cascada.

De aici se poate continua către Cabana Dochia, pe marcaj cruce roșie, timp de parcurgere 2 ore 30 minute – 3 ore. De reținut că acest traseu este interzis iarna.

Cascada Duruitoarea – Durău – 50 minute

Pentru a diversifica peisajul, am ales să coborâm pe cruce albastră. Ne-am întors la intersecția marcajelor, aici sunt menționați și timpii de parcurgere, cruce albastră, o oră și 30 minute, cruce roșie, 2 ore. Traseul are loc tot prin pădure, apoi o bucată scurtă pe un drum forestier, iar ultima bucată pe șosea.

Traseul acesta a fost închis o perioadă, în urma viiturilor din 2021. Am trecut peste niște văi care au fost afectate de viituri și au mai fost câteva porțiuni cu risc de alunecare, dar unde erau montate bârne de lemn pentru susținere.