Traseu circular în jurul Lacului Roșu

Pentru ziua aceasta aveam în plan un traseu în Cheile Șugăului, dar când am ajuns la destinație a început să plouă și să bată vântul tare și a trebuit să ne reorganizăm. Multe variante nu ne-au rămas având în vedere că vremea era instabilă. În urmă cu câteva zile aflasem de un traseu scurt în jurul Lacului Roșu, de vreo oră, și am decis să-l facem. Mai bine mai puțin decât deloc.

Traseul este marcat cu cruce roșie și l-am început din dreapta debarcaderului. Nu am găsit niciun marcaj, dar zărisem Balconul de piatră și știam că pe aici este. Începutul oficial al traseului este de lângă Hotelul Lacul Roșu, am aflat mai târziu.

Am trecut peste o punte și în câteva minute am ajuns la Balconul de piatră de unde am admirat lacul din altă perspectivă. De aici poteca continuă prin pădure, lejer, și în scurt timp am ajuns într-un loc cu deschidere unde era și o bancă, loc numai bun de contemplare.

lacul rosu

Ajunsesem în cel mai nordic punct al lacului unde apa nu era atât de adâncă și înghețase.

Un alt aspect interesant a fost că din cioturile copacilor aflați sub apă au început să iasă puieți de conifere.

Am ajuns la alt punct de belvedere, poate cel mai frumos de pe traseu. Băncuța este și ea prezentă, de fapt, în mai multe puncte cheie ale traseului sunt montate astfel de bănci.

Acum avem priveliști către Suhardul Mic, zărim și una dintre cabinele panoramice recent montate, iar undeva departe, este chiar și zăpadă.

lacul rosu

Imediat am ajuns la o păstrăvărie, apoi la coada lacului și am intrat pe poteca paralelă cu drumul.

Nu ne-am întâlnit cu nimeni pe traseu, ce-i drept, nu prea era vreme de plimbare.

Am finalizat traseul într-o oră, dacă l-aș fi făcut într-o perioadă cu vreme bună, aș fi făcut popas la fiecare băncuță și astfel timpul ar fi fost mai lung.

Până acum, am considerat Lacul Roșu un loc de tranzit, dar în zonă sunt foarte multe trasee marcate. Unul este cel prin Cheile Bicăjelului, cu Podul suspendat și cabina panoramică de pe Piatra Poienii, traseu făcut următoare zi după cel în jurul lacului. Ar mai fi traseul către cealaltă cabină panoramică, de pe Muntele Ucigașul, Cheile Șugăului, Cheile Lapoșului, Vf. Suhardul Mic, Vf. Piatra Cherecului. Acestea sunt doar câteva, zona are foarte multe de oferit, pentru toate tipurile de turiști.